tiistai 28. toukokuuta 2013

Painajaisia


                     

Pari yötä olen saanut hiukan pätkittäisesti nukuttua, mutta sitten tulee taas ne painajaiset..kaikkia kummallisia unia. Joitain pätkiä niistä muistan, mutta suurimmaksi osaksi en. Herään jossain kohtia ja silloin muistan kirkkaasti mitä näin, mutta aamulla en enää. Yhdessä unessa mun mies oli löytänyt jonkun toisen, jonkun parikymppisen naisen ja sitä itkin kamalasti, heräsin siihen itkuun. En tiedä mistä tuollainen tuli alitajuntaani, kun on niin hyvä mies, parempaa ei voisi toivoa. Vai onko se menettämisen pelkoa?

Toisessa olin jossain luolassa ja siellä paljon käärmeitä, muuta en muista. Joskus aiemminkin olen nähnyt käärmeunia. Yksi on sellainen jonka muistan kokonaan. Siinä oli yksi iso, siis ISO käärme sängyn alla ja se alkoi kiivetä sängynjalkaa pitkin, sitten kattoon tuli aukkoja josta alkoi tulla pieniä, limaisia käärmeitä. Avasin silmät ja olin ihan hikinen. En tiennyt heti oliko uni totta vai ei, pimeässä näytti kuin katosta roikkuisi jotain ja heitin peiton lattialle, tarkistin ettei ole käärmettä, sydän hakkasi varmaan kahtasataa ja tärisin. Sitten vilkaisin vielä sängyn alle, varmuuden vuoksi. Herätin mun miehen ja kerroin hänelle mitä olin nähnyt. Puhuminen helpotti ja tuntui itsestäkin jo aika naurettavalta kun kuuli itsensä siitä kertovan. Pelkään käärmeitä ihan kamalasti, en tiedä mistä ne uniin tulevat, kun en ole koskaan elävää käärmettä nähnyt kuin jossain terraariossa. Toinen mitä pelkään on koirat. Jostain luin että käärme tarkoittaa seksuaalisuutta, en tiedä mitä se voisi minulle merkitä. Toinen oli sitä mieltä että käärme tarkoittaa kieroa naista lähipiirissä. Tiedätkö sinä unien merkityksestä?
Välillä mua facessa ihmetyttää miten jotkut voi aina olla niin onnellisia, vaan hyviä päiviä. Mulla ei ainakaan ole semmonen elämä, kerron rehellisesti jos on huono päivä mutta kerron myös jos on hyväkin. Aikas monella ei ole juuri koskaan mitään huonoja päivityksiä, vai jättääkö ne sit silloin päivitykset tekemättä kun ei ole hyvä päivä. Mun mielestä se olisi aika yksitoikkoista elämää jos ei koskaan olisi mitään minkä takia joutuu raivoomaan, huutamaan, itkemään. Sama kuin ei olisi eri vuodenaikoja. Aina vaan kesä ja kuuma..pitkän päälle se ei olisi kivaa..on mukavaa kun välillä sataa ja on pimeää, pakkasta ja lunta. Sitten se kesä tuntuu taas niiiiin ihanalta. Ja se kesän odotus, kevään ensimmäiset merkit, aivan mahtavaa.
Kaunis, aurinkoinen ja lämmin päivä ollut tänäänkin. Järven rannassa istuskelin hetken kun Ronja kävi uimassa kaverien kanssa. Siinä on ihana istua ilta-auringossa ja miettiä asioita, katsella nauravia, leikkiviä lapsia ja kaunista järvenselkää. Niin upeeta ja pystyy rauhoittumaan. Joskus otin lehdenkin mukaan, mutta en enää, olen vaan ja kuuntelen, aistin kesän kauneutta. Istun penkillä ja hengittelen rauhallisesti. Yritän rentouttaa myös jännittyneitä lihaksia, esim hartiat ja suljen silmät hetkeksi. Aivan ihania hetkiä!
Tässä tämän päivän ajatuksiani. Kiitos kun kävit taas lukemassa. On niin hienoa saada palautetta teiltä tänne. Jonkinverran on tullut palautetta myös sähköpostiini, sinnekkin voi kirjoitella jos haluat jostain asiasta puhua tai et halua asioistasi näin julkisesti kirjoitella.


1 kommentti:

  1. Moikka!
    Samaa mieltä 4vuodenaikaa on mahtava juttu:) osaa arvostaa kun käy ulkomailla ja siellä aina paahtava kuuma yksi vuosi oltiin 3 viikkoa ja sillon varsinkin huomasi sen kuinka ihanaa Suomessa on kesällä kun valoisat yöt:)
    Samaa myös joskus itsekkin miettinyt kun toisilla tuntuu olevan niin tasaista elämä ei koskaan vastoinkäymisiä ja kaikki aina hyvin , mutta ei kai ihmiset sitten vaan puhu , mulla ainakin välillä huonoja päiviä.
    Mutta nyt nautin tästä päivästä sen kun osaisi joka päivä ja muistaisi että tänään on kaikki hyvin!
    Mukavaa illan jatkoa!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)