sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Sisukas sunnuntai

Sunnuntaipäivää lukijani!
Meilläpäin aamu alkoi aurinkoisesti, mutta nyt on pilviä taivaalla. Samalla tavalla päivä mennyt minun sisimmässäni. Heräsin hyvällä mielellä auringon säteisiin ja nautiskelin miehen keittämät aamukaffit terassilla, viltti päällä, +13 ja tuuli, mut kesän nautinnoista ei tingitä! Avasin facebookin ja henk.koht. profiilissa selasin kavereiden päivityksiä, kivoja juttuja oli taas monelle sattunut. Katsoin Erilainen Mummi sivuston, tsekkasin oliko uusia tykkääjiä ja mitä lukijat ovat kommentoineet, sitten siirryin Elämän kiehtova taika runokuvasivustolleni, jonne olin eilen jakanut myös omia ajatelmiani. Sitten yksi kommentti, se muutti päivän, yksi pieni asia voi todella muuttaa koko päivän olotilan. Eräs miespuolinen joka on kaverinani myös henk.koht. profiilissani oli kommentoinut oman runoni alle: "Elämän kiehtova taika. Kuka hullu keksinyt?" 

Olen ehdottomasti sitä mieltä että pitää sanoa oma mielipiteensä, enkä voi tietenkään kaikkia ihmisiä miellyttää, eikä mun tarvitsekaan. Paljon olen saanut myös negatiivista kritiikkiä ja neuvoja miten runoja tai blogia pitäisi kirjoittaa, mutta se kaikki on ollut rakentavaa ja olen siitä ottanut opikseni. Mutta HULLUKSI ei ole kukaan vielä koskaan sanonut, vaikka vähän sekopää olenkin! Ensin kommentista tuli erittäin paha mieli ja nosti tummia pilviä, mutta sitten tuli kiukku, mikä prkele sinä olet minun elämääni arvostelemaan, kun et tiedä mitään suruistani! Kaikilla ihmisillä on erilaiset elämät, toiset eivät ole syntyneet kultalusikka suussa, eikä ihanaan, rakastavaan perheeseen. Näitä asioita jos ei ymmärrä ei ymmärrä mun runojakaan.
Ajatelma on ihan omasta elämästäni, omia raskaita kokemuksiani. Olen ollut aika arka julkistamaan näitä, vaikka niitä kirjoittelenkin, mieluummin julkaisen muiden kirjoituksia, mutta nyt tuli sisua tästä kommentista ja aion alkaa julkaista enemmänkin! Niin hullu minä olen!

Nyt tämä hullu mummi saa olla ihan yksin ja rauhassa kotosalla. Muut lähtivät tuossa puolenpäivän aikoihin Ideaparkiin. Ronjalla kiiltää silmissä uusi puhelin, sai siihen vaariltaan, mun exältä, satasen rahaa. Hänellä on ollutkin tähän asti aina teinipojan vanhoja kännyköitä, nyt saa ensimmäisen ihan oman. Mieheni antaa sitten loput, millaiseen nyt sitten päätyvätkään, android puhelimesta oli puhetta. Minä en tiedä niistä mitään, mulla on ihan sellanen tavallinen näppäinpuhelin, ja toiminut hyvin siihen mitä mä tarvitsen, soittoihin ja tekstareihin. Pojalla on Samsung Galaxy S3, osti sen viime kesänä säästämillään rahoilla. Nyt Ronjalla oli myös hiukan säästössä puhelintaan varten. Kiva kun vaarikin välillä muistaa, ei tytöllä sitten muita olekaan jotka jotain perheen ulkopuolelta tuovat, kun vanhemmat ei jaksa välittää. Anoppi kyllä joskus muistaa pienellä paketilla tai rahalla, vaikka ei hänen lapsenlapsensa suoraan olekaan, mummuksi Ronja häntä kutsuu niinkuin muutkin.
Sunnuntaipäivät ovat siitä huonoja että telkkarista ei oikein tule mitään katsottavaa, no muutenkaan kesällä ei uusia ohjelmia näytetä, uusintoja vain. Näin kun ei pysty vielä tekemään oikein mitään, paitsi istumaan tietokoneella, olisi kiva katsoa vaikka jotain sarjoja. Mtv3 Plus- paketissa ei näy "sarja"-kanava, sieltä tulisi jotain vanhoja, joita voisi rentoutuneesti katella. No, sitten mä luen runoja tai kirjoittelen niitä. Tässä muuten yksi julkaisemani jonka olen itse rustaillut.
Ehkä mä meen nyt lämmittämään itselleni kanakeittoa ja syön sitä patongin kanssa. Muu perhe käy kuitenkin jossain syömässä. Huomenna taas alkaa uusi viikko! Voi kun nyt paistaisi aurinko että lapset pääsisivät uimaan ja kesäleikkeihin. Niin odottivat kesälomaa..
Niin, sehän on jussiviikko, aatto näin lähellä, uskomatonta.

Kiva kun käväisit, kerrothan omista kesäsuunnitelmistasi kommenttiosiossa, aina on kiva lukea kaikenlaista. Palautetta saa antaa, myös negatiivista, nyt olen jo kaikenlaista saanut ja hulluksikin mainittu, joten pahempaa ei voi olla luvassa ;) 

Voimahalit kaikille. Huomiseen :)

2 kommenttia:

  1. Kiitos ihanasta blogistasi ja kaikista kauniista runoistasi, ne tuovat päiviini niin iloa kuin lohtuakin, olet poikkeuksellisen ihana ihminen, jatka samaan malliin, virtuaalihalit ja pikaista paranemista. tuisku

    VastaaPoista
  2. Älä lannistu tuollaisista kommenteista. Sehän vain kertoo kommentoijan omasta kypsymättömyydestä, ikään katsomatta.
    On mukava lueskella tekstejä, jotka tulevat aidosti ja suoraan sydämestä. Juuri sellaisina kuin ne sillä hetkellä tuntuu. Aurinkoista juhannusviikkoa :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)