torstai 15. elokuuta 2013

Olisinko minä?

Torstai päivä alkoi kivasti, kun kumpikin lapsista meni puoli yhdeksäksi kouluun ja minä terapiaan samaan aikaan. Juteltiin taas paljon mun lapsuudesta ja siitä millaisia tunteita herätti kun kävin aikuisena vanhempien luona. Joskus aiemmassa postauksessa teille kerroinkin että me käydään näitä asioita läpi monta, monta kertaa. Sen takia että ne aiheuttaa mulle edelleen valtavat tunnekuohut kun niistä puhutaan ja tulee se sama ahdistuksen tunne kuin aina kun siellä kävin. Tänäänkin! Mutta vaikka puhuminen ja asioiden käsittely nostattaa tunteita ja saatan itkeä ja raivota, niin silti se on hyväksi mun mielelle. 

Niistä vaan pitää puhua niin paljon että se spiraali joka mielessä kiristää, pikkuhiljaa löystyy ja löystyy ja kuulemma ehkä joskus jopa helpottaa. Sitä en vielä tiedä, meneekö se mulla niin. Nyt ei ainakaan siltä tunnu. Mutta huomattavasti spiraali on jo löystynyt ja olen ymmärtänyt ettei vika ole ollut mussa vaan narsisti vanhemmissa, tai oikeastaan isä oli se joka perhettä terrorisoi, äiti meni siinä mukana. Kun kaikki sukulaiset ja isän tuttavat tietäis kuinka paljon meillä kaikkia niitä haukuttiin ja arvosteltiin takanapäin, eivät varmaan olisi enää samaa mieltä isästä. Hänhän oli kaikille niin miellyttävä. Mun nuorin sisko on samanlainen, hänellä on paljon kavereita mut jos ne kaverit tietäis kaikki jutut mitä hän puhuu...hänkin on miellyttävä, niin kauan kunnes joku on erimieltä asioista, uhkaa hänen asemaansa, tai ei tee niinkuin hän haluaa. Silloin jokainen saa haukut, mutta takanapäin, muille ihmisille haukutaan ja edessäpäin ollaan niin mukavia. Se on todella kurjaa! Mutta se ei ole mun ongelma, kyllä varmaan ne kaverit joskus huomaa sen oikeankin luonteen.
Joskus oon ajatellut et jospa mun elämä olisi ollut toisenlaista, jo sieltä lapsuudesta asti, millainenhan olisin. Mutta sitten kuitenkin mietin että en olisikaan minä, Elina, olisin joku muu. Nyt kun elämässä näyttää vähän valoisammalta ja olen oppinut tekemään sellaista mikä itsestä tuntuu mukavalta, enkä enää tee koko ajan niinkuin muut määräilee, niin helpottaa jonkin verran. Olen itsekäs, sopivalla tavalla. 
Nyt sitten alkaa taas ne harrastukset lapsillakin. Ronja sanoi ettei halua enää jatkaa viulunsoittoa, enkä häntä siihen pakota. Ehkä joskus myöhemmin. Meillä olisi nyt sitten yksi 1/4-viulu myynnissä jos joku tarvitsee aloittelijalle. Voi ottaa muhun yhteyttä saähköpostilla tai facebookin viestillä. Hän haluaa jatkaa tanssia, se oli kuulemma mielenkiintoisempaa, enkä laita vastaan, se on myös hyvää liikuntaa ja kehittää kaikenlaisia puolia lapsessa. Esim. ryhmässä työskentelyä ja erilaisten tanssikuvioiden oppimista jne. Ronjan ystäviäkin käy siellä samassa ryhmässä joten on aina kiva mennäkkin sinne. Huomenna on ensimmäinen discokin 3-6 luokkalaisille ja sinnehän on tytyn tietty päästävä. Viime vuonna jo puhui siitä moneen kertaan, kun yksi kaverinsa on pari vuotta vanhempi ja kävi siellä. Kuulemma vähän ripsaria ja bling-blingiä kehiin..
Pojalla ei tällä hetkellä mitään kummempia harrastuksia ole, mutta ei ole tarviskaan, mopoilu on nyt se päällimmäinen innostus. Kotona näkyy yhä harvemmin. Koulutehtävätkin pitää kummiskin hoitaa, aikoo tämän vuoden jälkeen jatkaa lukioon. 
Onko sulla alkamassa joku harrastus tässä syksyllä? Mulla ei, mut mä harrastan jatkuvasti noita runoja, se on mulle tärkeää elämässä.

Huomasitkos että vaihdoin blogin taustaväriä ja mallia. Jotenkin alkoi kyllästyttää se musta-harmaa ja vaihdoin tähän lilaan. Mitäs olet mieltä siitä?

Tähän lopettelen tänään, palataan huomenna asiaan, sitten onkin tulossa jo viikonloppu!
Voimahalit iltaasi <3

1 kommentti:

  1. Hei!

    Ihanat värit :)
    Mulla on itsellä myös kaikki vanha; ero ja lapsuuden asiat alkaneet pyöriä mielessä, jopa niin etten ole nukkunut kunnolla. En osaa sanoa liittyisikö se siihen että olen kokeilemassa masennuslääkkeeni alasajoa ja tunteet tulee voimakkaammin pintaan. Iloisemmaksi ainakin olen tullut; sain tänään pari nauruhepulia, joista ei meinannut loppua tulla.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)