lauantai 17. elokuuta 2013

Onnellinen vaikka väsynyt

Tänään on ollut aikas mukava päivä! Vaikka onkin ollut harmaata ja sateista.

Mun ystävällä on pieni naistenvaateputiikki. Joskus on ollut puhetta et kun hän lähtee messuille voisin mennä häntä auttelemaan, ettei tarvitse laittaa putiikkia kiinni siksi aikaa. Vaikka la onkin todella lyhyt päivä, vain kolme tuntia. Mutta sehän sopi mulle mainiosti, en jaksaiskaan mitään kahdeksan tunnin päivää olla, pitää saada välillä päivisin levätäkin. Kolme tuntia oli ihan tarpeeksi, olin aikas väsynyt jo siitäkin ja piti huilata heti hetki kun tulin kotiin. Voimat menee keskusteluihin ihmisten kanssa ja tietty skarppina ja makutuomarina pitää olla koko ajan. Mutta onnellinen vaikka väsynyt! Kyllä naisten vaatteiden myynti on sellanen työ mistä tykkään oikeesti. Omaa liikettä en enää koskaan laittais, enkä tiedä koska jaksaisin mennä töihinkään, ihan vakkaristi, mut oli mukava välillä olla taas vaatteiden ja asiakkaiden kanssa tekemisissä. 
Hartain haaveeni olisi kirjoitella oma runokirja, mulla on nyt aikas monta sivullista valmiita runoja koneella, mut en tiedä miten sen saisi julkaistua, kun ei mikään julkkis, pitäs aina olla nimeä ensin. Nyt ei ole varaa kustantaa itekään mitään, tuosta pienestä osa-aika eläkkeestä se ei onnistu joten pitää vielä miettiä asiaa. Hieno juttu se kyllä olisi! 
Hetken kun mennään ajassa taaksepäin, en edes uskaltanut näyttää kenellekkään niitä, saati julkaista missään. Mut kerran rohkaisin mielen ja laitoin yhden Elämän kiehtova taika sivustolle ja siitä se lähti, kun sain siitä ekasta positiivista palautetta. Sekin oli kyllä tärkeää, jos siitä olisi tullut enemmä negatiivista niin en varmaan olisi enempää halunnut niitä esitellä kenellekkään. On niin pienestä asioista kiinni. Varsinkin kun itsetunto on ollut ihan nollissa, ei se nytkään vielä paras mahdollinen ole, mutta vähän jo kestän negatiivisiakin kommentteja. Kyllähän se aina koskee, mutta joka kerta ajattelen, että en voi kaikkia miellyttää, eikä tarvitsekaan. Ne lukee jotka tykkää, jos ei tykkää, niin kyllähän sitä voi olla lukematta. Joskus tuntuu, että joku kiusallaankin tekee sellaista, haukkuu kaikkien kirjoittamia tai tekemiä juttuja. Sellaiselle henkilölle voisi sanoa että hanki elämä! 
Olen tässä ollut jonkin aikaa melkein yksin. Poika on kuumeessa ja nukkuu, tyttö lähti jonkun kaverin kanssa tekemään videota (en tiedä mitä??) ja puolisko on veljensä kanssa nostamassa arkkupakastinta anopin kellarista ylös. Hänen piti hakea samalla mun kanttarellit joita tilasin yhdeltä naiselta joka kerää ja myy. Kuusi euroa litra, mä ostin neljä litraa. Mä kun olen tällainen "peukalokeskelläkämmentäkeittiössä" ihminen niin en kyllä yhtään tiedä mitä niille pitäis tehdä kun laitan pakkaseen. Kyselin facessa yheltä kaverilta ja hän vastasikin heti, joten onneksi ei tarvitse etsiä netistä mitään ohjeita. Mä oon ostanut niitä valmiiksi suolattuja tai tuoreita torilta ja vaan paistanut sipulin kanssa, mut en ole muuta tehnyt, kun ei meillä niitä muut syö kuin minä.

No niin, nyt justiinsa kun tässä postailen, alkaa väki valua kotiin. Tyttö tuli ensin ja puolisko saapui ihan äsken, toi mun komeet kanttarellit. Nyt vaan sit ohjeen mukaan paistelemaan ja pakkaseen. Namskis..ehkä teen huomenna soosia..ja pakotan muutkin syömään..hmmm..

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja nuku hyvin! Mä painun kanssa heti pehkuihin kun saan noi sienet laitettua..väsyttää..



2 kommenttia:

  1. Googleta BoD runokilpailu 2013, aikaa osallistua tämän kuun loppuun ja kolme parasta palkitaan kirjanjulkaisupaketilla. Kannattaa osallistua :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos kovasti Jenna. Enpä ollut tuollaisesta tietoinen. Kävin heti rekisteröitymässä. Pitää alkaa miettimään runonpätkää sinne. -Elina

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)