maanantai 26. elokuuta 2013

Tuumailuja

Mä liityin taas uuteen FB ryhmään, FB runoilijat. Nyt vasta löysin sen ja vitsi miten kiva on lukea kaikkien runoja, niin erilaisia ja eri suuntaisia. Eri ikäisten naisten ja miesten kirjoittamia. Huomaa myös eri sukupolvien erilaisen sanankäytön. Mä tykkään ite herkistä ja kauniista runoista, en niinkään kovista ja rumilla sanoilla täytetyistä. Ja ehkä osa nuorison sanoista menee "yli hilseen", mut aivan mahtavia juttuja, jokainen omalla sarallaan upeita teoksia.

Mulla on ollut se ikuinen haave, josta teillekkin moooonta kertaa kertonut, oma runokirja. Materiaalia yhteen kirjaan jo olisi valmiina ja vähän kyselin hintojakin mitä maksais julkaisu..onhan se kallista..noin kympin kirjalta. Mutta kyllä mä sen päätin jotenkin toteuttaa. Odottelen nyt ensin sen kilpailun tuloksia, vaiks en ookkaan koskaan mitään voittanut ja varmaan on monta, monta parempaa kirjoittajaa kuin minä. Riippuu tietysti myös siitä ketä istuu raadissa joka päättää, heidän mielirunoistaan. Se on hyvin epävarmaa, mut odotan nyt kuitenkin. Laitoin sinne vaan yhden runon. En tiedä olisiko saanut laittaa monta. Julkaisin siellä sivustolla mun pari muuta runoa ja siitä mun enkelirunonsta sain jo palautetta joltain lukijalta, et on kaunis mutta hyvin tavanomainen. Voi olla et mun runot onkin liian tavanomaisia, kun tykkään itse sellaisista, en osaa enkä edes haluakaan kirjoitella joitain hyvin erikoisia, erikoisilla sanoilla. Niissä on myös aina tunnetta mukana, se vaan on mun tyyli.
Ronja jäi tänään kotiin. Soittelin aamulla hammaslääkärille aikaa ja saatiin se vasta klo 11 joten ilmoittelin opelle, ettei tule tänään kouluun lainkaan. Maitohampaassa reikä ja lääkäri sanoi että helpoin on ottaa se pois, koska toinen jo tulossa. Mutta ei se ollutkaan niin helposti tehty. Laitettiin kaksi puudutuspiikkiä ja hiukan vielä kolmattakin, mutta ei vaan kipu lähtenyt. Lääkäri yritti vääntää hammasta, mutta tyttö itki ihan hillittömästi ja sanoi että sattuu, niin se lopetettiin siihen. Sitten yritettiin paikata, mutta kohta oli jo niin kipeä ettei kestänyt poraamista. Ei tehty sitten mitään. Antoi penisilliini reseptin, kestää viikon ja sitten katsotaan tilanne uudelleen. Oli eka kerta kun Ronjan hampaille jotain pitää tehdä, joten toivon ettei tästä jäänyt mitään kammoa hammaslääkäriä kohtaan. Joillakin ihmisillä se on syvässä jos joskus lapsena sellainen tullut. Mulla itellä ei ole mitään sinne menoa vastaan, vaikka kun ekoja kertoja lapsena kävin, oli vielä poljettava porakin hoitolassa. Ja paljon jouduttiin paikkaan, edelleen niitä amalgaamipaikkoja on takahampaissa. Siks käyn nytkin säännöllisesti jotta saadaan heti lohkeamat paikattua.
Meillä on tänään saunapäivä, kiva mennä kun illat on jo niin pimeitä ja viileitä. Ihana ois sellanen pihasauna jossa vois käydä talvellakin, pieni vaan, vaiks kynttilän valossa saunoa tai jatkojohdolla valoa vetää. Lumihangessa uintia..voi vitsi, ihan tulee taas mummulan lapsuusajat mieleen. Siellä käytiin mummun kans lumihangessa, ja oli kivaa. Sitten vielä lämmittelemään löylyyn ja sisälle syömään kiukaalla lämmitettyä makkaraa ja mummun ite tekemää sinappia. Onko sulla tällasia muistoja lapsuudesta?

Nyt mennään tytyn kans saunaan. Huomenna uudet jutut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)