lauantai 5. lokakuuta 2013

Kynttilän valossa

Laittelen tekstin väleihin kynttilöiden tunnelmavalaistusta meiltä kotoa!
                                            Illan pimeyden saapuessa
                                            sytytän kynttilät 
                                            Niiden hehkuva valo 
                                            hiljaa loimuava tulenliekki
                                            rauhoittaa mielen
                                            lämmittää
                                            kylmästä värisevän sielun
                                            -Elina-
Satelee, hiljaista syyssadetta. Lämmin on kuitenkin. Tänään laitoin Loton vetämään, en ole pelannut sitä vuosikausiin, silloin tällöin Kenoa eurolla. Tein nytkin vaan kaksi riviä, kyllä se sit tulee jos on mun tarkoitus voittaa tällä viikolla. Mä en välitä siitä paljonko voittosumma on sillä hetkellä Mulla on vielä silti vanha rivi muistissa, joten sehän sinne täytyi laittaa. On muuten hullua kun ihmiset pelaa samaa riviä vuodesta toiseen ja silti sillä ei ehkä ole tullut kuin muutamia euroja voittoina, mutta sitä ei voi jättää pois koska muistaa ne numerot ulkoa. Olisi ihan kamalaa jos ei niitä numeroita laittais ja sit ne voittaiskin..mä pelaan Kenoakin aina samalla rivillä, mut en muista niitä numeroita ulkoa, ei tarvitse kun teen pelit netin kautta ja aina vaan uusin sen saman.
                            Party Liten valaiseva kynttilä (en muista oikeata nimeä)
Pelaatkos sinä näitä veikkauksen pelejä? Entä oletko miettinyt mitä ihan ensin tekisit jos voittaisit pääpotin ja saat rahat tilillesi? Kiertäisitkö vähä mualimaa..niinkuin siinä yhdessä vanhassa mainoksessa sanottiin. Mä oon ajatellut et ihan ekaks maksaisin kaikki velat pois, ne on niin valtavana paineena hartioilla. Se olisi ihan ensimmäinen juttu ja sitten varmaan menisin varaamaan koko perheelle - huom. koko perheelle, myös viidelle lapselleni, heidän puolisoilleen ja lapsilleen - jonkin eksoottisen luksus-matkan, jossa saisi kunnolla koko porukka rentoutua. Tällaisia haaveita on minulla. Entäs sinulla? 
                          Kuistin lyhdyt (otettu talvella, mutta samat lyhdyt edelleen)
Tässä kun läppärillä istuskelen ja katselen ulos erkkerin ikkunoista, huomaa kuinka pikkuhiljaa on tunnin aikana tullut yhä hämärämpi. Lapset ovat yläkerrassa, Helmi nukkuu tyytyväisenä porrastasanteella ja mies lähti viemään omia lottolappujaan kylän ärrälle. Tiskikoneen tasainen hurina kuuluu takaani keittiöstä ja kynttilät palavat ulkona lyhdyissä ja sisälläkin. Ostin yhden marmorikynttilän Lidlistä, ei se sielläkään halpa ollut, melkein kympin, mutta ajattelin kokeilla avautuuko nätisti. Otan teille sitten kuvan siitä, laitoin juuri palamaan joten ei vielä ole avautumisvaiheessa. Ostan myös joskus Party Lite-kynttilöitä, ihan sairaan kalliita, mutta esim. vanilja votiiveja ostan joulun ajaksi kynttiläkruunuuni ja viimeksi ostin kaksi kynttilää jotka valaisevat koko kynttilän pituudelta, ei ainoastaan sieltä liekin kohdalta. Toista olen nyt poltellut, toisen säästän jouluksi. Mä oon siis kynttilöiden suurkuluttaja joten ostan niitä myös halpakaupoista, esim. tuikkupusseja menee kymmeniä syksyn aikana. Mulla on yksi aivan ihana roikkuva teline jossa saa polttaa tuikkuja, sekin on Party Litelta. Periaatteessa siinä saisi polttaa vain heidän omia tuikkujaan, mutta kyllä mä oon polttanut noita halpojakin, ja hyvin on lasit kestäneet niidenkin kuumuuden. Ulko lyhdyissä on milloin mitäkin kynttilöitä, mitä olen halvalla löytänyt, sillä mallilla ei niin väliä, kynttilän valo on se tärkein!
                Party Liten riippuva tuikkuteline, tai oikeastaan tässä on mulla kaksi niitä.
                                                          Ulkolyhty
Kynttilä tunnelmiin lopetellaan tältä päivältä. Ihanaa lauantai illan jatkoa. Kohta tulee telkkarista Dancing On Ice. Katoin sen viime kerralla ja ajattelin katsoa nytkin, ei ehkä niin hyvä kuin TTK, joka tulee huomenna, mut onpahan kummallekkin illalle mukavaa, leppoisaa katsottavaa. Katoitkos muuten uuden Vain Elämää ? Jos katsoit, niin kerrotko mitä olit mieltä! Juu, ei muuta kuin soom moro huamiseen saakka.

2 kommenttia:

  1. kysyn sinulta tätä kun puolisollani on monia vuosia ollut masennus ja ahdistusta. Terapiaan hän ei halua mennä eikä ole koskaan ollut. Kuuluuko masennukseen varsinkin illalla tulevat päänsäryt ja kova ahdistava rintakipu mikä ei ole sydänperäistä? Se haittaa yöuntakin niin ettei uni virkistä ja aina on yliväsynyt. Psykiatrilta ei apua ole löytynyt eikä ole ohjannut muualle hoitoon. Tiedätkö mikä näihin voisi auttaa?

    VastaaPoista
  2. Hei Anonyymi. Mä en ole mikään lääkäri joten todella vaikeaa tuohon vastata. Mulla on masennuksen takia ahdistustiloja ja kroppakin alkoi oireilla siten että kuumeilin ja jatkuvaa päänsärkyä, nuhaa tms. Nukuin huonosti, levottomasti ja joskus en lainkaan. Mutta se on varmasti hyvin yksilöllistä miten jokainen sen kokee. Jos psykiatrista ei ole apua, kannattaisiko käydä yleilääkärillä? Vaikka terveyskeskuksessa.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)