perjantai 8. marraskuuta 2013

Nenäpäivä

Kuka katsoi? Minä olen katsellut Nenäpäivä-ohjelmaa, mielenkiintoinen. Ihanaa kun ihmiset lahjoittaa rahaa, yksikin tyttö joka oli liikuntakyvytön, olikohan hän 14 vuotias, tarvitsi pyörätuolin joka maksaa euroissa 60, mutta heillä ei ollut siihen varaa ja nyt tyttö makailee päivät kuistilla josta katselee kylän touhuja. Asuu isovanhempien luon, koska vanhemmat hylkäsivät hänet heti vauvana, kun hän sairastui ja vammautui. Heidän uskonnossaan vammautunut tarkoittaa että pahat henget riivaa. Todella hienoa että isovanhemmat ovat hänestä huolehtineet!

Laittelen tänne tekstin väleihin runoja joita ovat kirjoitelleet Elämän kiehtova taika sivuston tykkääjät. Lähettävät runon mulle viestinä, mä kirjoittelen kuvaan ja julkaisen. Aivan mahtavia runoja!
Mun touhuista tänään. Kävin terapiassa aamulla ja hain Vapaa Valinnasta öljykynttilöitä, ulos lyhtyihin, olivat siellä tarjouksessa sekä kirjakaupasta isänpäivä ja puoliskolle synttäri kortit, sillä on syntymäpäivä maanantaina. Löysin samalla yhden Marleena Ansion runokirjan, alesta, no pitihän se itelle saada. Sitten siivosin hiukan kotona ja pesin pyykkiä, eipä sen kummempaa. Puolisko lähti firman pikkujouluihin, siellä oli jouluruoka jo puol kuudelta joten tuli pikalähtö töiden jälkeen. Tiedä sitten koska kotiutuu, mutta mä luultavasti nukun silloin. Ei ole tapana valvoa ja odotella miestä kotiin, ihan tarpeeks jo siinä kun odottelee teinipojan..kun herään kummiskin aina kun täällä talossa joku liikkuu, jotenkin vaan nukun niin herkässä tai sitten valvon..mut kohta otan nukahtamislääkkeen ja menen unten maille, edes hetkeksi.
Ollut siis ihanan rauhallinen ilta. Ronja oli kaverilla leikkimässä, kun tuli kotiin, kävi saunassa ja olikin sit niin väsynyt että söi vaan iltapalan ja meni melkein heti nukkumaan, joskus yhdeksän aikaan. Sen jälkeen ollaan kateltu pojan kanssa telkkaria, tai mä katselin ja poika pelas puhelimellaan. Ronjalla on huomenna koulupäivä, joten olikin parempi että meni ajoissa unille. Iltapäivällä mennään juhlimaan lapsenlapsen 8 vuotis synttäreitä, tyttären tekemää kakkua siis tiedossa..namskis..ja näen taas kaikki muutkin ihanan suloiset mummin muruset! 

Ai niin, tää pitää vielä kertoa..kun mä menin saunaan, tuli Helmi odottelemaan saunan pukuhuoneeseen. Nukkui siinä lattialla niin kauan kun tulin pois. Siis aivan yli-ihana!!

Tässä vielä pari runokuvaa ja huomenna laittelen lisää..nyt tuli väsy. Hyvää Yötä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)