perjantai 13. joulukuuta 2013

11 yötä Jouluun

Yksitoista yötä Jouluun on..laskin aivan itse äsken, kun näin jäljet tonttujen..
On se vaan niin kivaa odotella. 
Mukava seurata facessa kun ihmiset päivittelee leipomisiaan, askartelujaan jne. Niitä on kiva katella, vaikka ei itse teekään. Niin upeita kaikenlaisia juttuja saa paperistakin aikaiseksi kun on taito hyppysissä. Tää on mun mielestä ihan mahtava ohje, joskus vois kokeilla, vessapaperirullista leikattu ja vesivärillä maalattu. Määki voisin onnistua. Ootkos sinä askartelija?
Huomenna tulee vanhimman tyttären lapsi Enna hoitoon päiväksi, äiti on töissä ja isä lähtee pojan kanssa pelireissuun. Ennalla on maitoallergia joten pitää katsoa ruoat sen mukaan. Tyttäreni lupasi tuoda jotain kermankorviketta jota voin laittaa kastikkeeseen, ajattelin tehdä jauhelihakastiketta ja perunoita. Lasten herkkua. Viimeksi kun oli meillä ja tein nakkisoppaa, paistoin nakit sinne niin tyttö katseli sitä hetken lautasellaan ja kysyi että miks nää nakit on näin mustia..heh..selvisi myöhemmin että kun hänen isänsä tekee soppaa, hän palottelee nakit suoraan paketista keiton sekaan. :)

Meillä on nyt toimintaa tänä viikonloppuna, kun vielä sunnuntaina mennään Ronjan tanssikoulun päättäjäisiin Tampereelle, mä, Ronja ja vanhin tyttäreni Ennan kanssa. Kaikki ryhmät esiintyvät siellä taas, samanlailla kuin keväälläkin. Tanssiesityksen olen nähnyt jo kotosalla, kun sitä on harjoiteltu. Tarvitsevat siihen vaatteiksi valkoisen topin, shortsit, hikinauhan sekä kirkas väriset säärystimet. Pitkät hiukset pitää laittaa ylös ponnarille ja siihen vielä letti. Hauska nähdä millainen esitys kaikenkaikkiaan heillä on. 
Tänään olinkin terapiassa ja ripsihuollossa. Sain Johannalta lahjan, aitoa merisuolaa jota voi laittaa jalkasuolaksi, tai sillä voi kuoria kädet sekä koko kropan. Pitää kokeilla joulusaunassa. Siinä on erilaisia mineraaleja jotka rauhoittavat ja hoitavat, joten väsyneille jaloille varmasti ihana. Mulla on sellanen jalkahuoltolaite johon voi laittaa vettä ja siihen saa poreitakin yms, oon kyllä todella vähän käyttänyt, sain joskus lahjaksi, nyt sitä vois sitten taas kokeilla. 

Päivä on taas päättymässä, juuri nyt on kello 24. Jospa menis nyt sänkyyn, voisin lueskella Diana Cooperin "Ihanat enkelit" kirjan loppuun, voin pitää valoa myöhempään, kun puoliskonkaan ei tarvii aamulla herätä aikaisin. Hyvää Yötä ihanaiset :)


2 kommenttia:

  1. Ruoan laitossa aitoa suolaa kans kannattaa käyttää, mä olen ostanut Maldonin kiteitä, ja toisena on Himalajan ruususuolaa. On paljon paremman makuista (molemmat) kuin kaupan perus jozo...ja niitä mineraalejakin tulee,luonnollisemmin kuin näistä ns.mineraalisuoloista mitä esim.pirkka tms. nimellä myydään. On ne vähän kalliimpia, mutta eihän sitä suolaa nyt niin paljoa tarvii. Ja mulla joskus kun on suonenvetoa jaloissa, otan suuhun yhden - pari kidettä tuota maldonia niin se aikas hyvin auttaa, kesälläkin kun paljon hikoilee noita suoloja tarvii aikas tavalla. - serkku

    VastaaPoista
  2. Voih, missä mun silmäni ovat, kun en edes muiden ahkerointeja huomaa täällä fb:ssä... En ole oikein sellainen askartelija. Olisi kyllä ihanaa, kun voisi tehdä ystävän kanssa ihan rauhassa ( ja ystävä tietäis, mitä tehdään ♥ ). Nuo rullista tehdyt näyttivät kyllä todella kauniilta... Kävimme tänään päiväseltään (sittenkin) Jyväskylässä äitiäni katsomassa. Meille molemmille, mulle ja puolisolle jäi sellainen ihana tunne, oli enkeleitä ympärillä. Tunsin sen rakkauden ja tietenkin äidin ja minun rakkauden. Äiti nauroi mun jutuille ja se tuntui hyvältä. Äiti Rakas ♥ Kirjoitin jotenkin sen siivittämänä vaikkakin väsyneenä pienen runon, joka on Elina sun EKT-inboxi:ssa. Katsotaan, mitä tykkäät, vai etkö tykkää yhtään... ♥. Tuo runo- Älä elä elämääsi yrittäen tehdä vaikutusta muihin... on aivan ihana. Tänään on Lauantai-ilta ja iltapalan jälkeen jotain pikkusen touhuan ja menen lueskelemaan ja nukkumaan. Hyvää yötä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)