lauantai 21. joulukuuta 2013

3 yötä jouluun on..

Perinteisesti lahjojen pakkaus on aina mun juttu, teen sen yksin, ihan mielellään. Yleensä tehnyt sen aattoyönä, mutta nyt teen tänä yönä. Joulumusaa soimaan ja punaviiniä lasillinen (?) :) Joskus venähtää aamuyön tunneille, mutta sepä ei haittaa, huomenna saa nukkua! Kait sitä kerran vuodessa voi rentoutua kunnolla, yksinään, ja nukkua niin kauan kuin nukuttaa, niin yleensä meillä muut tekee, minä myös huomenna. Tänään jo siivottiin muuten mutta lattiat pestään huomenna, sitten ei tarvitse kuin lanttulaatikko tehdä. Ostin Pirkka-lanttusosetta jossa oli helppo ja selkeä ohje, siksi päätin yrittää tehdä, en ole koskaan tehnyt joululaatikoita itse, aina syöty "äitien tekemää". Nytkin muut laatikot on "saarioisteeeen" ! 
Läppäri, runokirjat, tonttu, kynttilä ja punaviiniä..siinä kaikki mitä tarvitsen juuri nyt..mut kohta läppäri ja kirjat vaihtuu lahjoihin, lahjapaperiin, teippiin ja nauhaan.
Vitsi kun oli hauskoja keskusteluita äsken facessa kavereitten kanssa, tuli niin hyvä mieli! Ystäväpiiri on jonkin verran vaihtunut, kun tuli nämä uusia ihania asioita mun elämään, niin sitten osa asuu kaukana, eikä nähdä kovinkaan usein. Vaikka on osa vielä niitä vanhoja, todellisia ystäviä, niin elämä on kaikilla niin hektistä että ei ehditä juurikaan nähdä. Silloin on hyvä kun on fb, siellä voi jutella mielinmäärin ja hauskaa on. Puolisko välillä marmattaa että olen AINA läppärillä, mutta kyllä hänkin sitten ymmärtää kun olen selittänyt asian, miksi tykkään olla esim. facessa tai että kirjoittelen blogia. Ymmärrystä ja hyväksyntää tarvitaan puolin ja toisin avioliitossa, muuten ei se kestä.
 Aamulla olin tytön joulujuhlassa. Ah, miten ihana juhla ja mahtavan hienoja esityksiä. Kuvaelma ja "Enkeli taivaan" yhteislauluna kruunasi juhlan. Kumpikin lapsista sai hyvät todistukset, vaikka teinipoika vähän mietti että ehkä on numerot laskeneet, mutta ei ollut, kummallakin keskiarvo 8.5 ! Siis todella hyvät tokarit, mä en ole koskaan saanut kouluaikana noin hyvää todistusta, aina se pyöri siellä seiskan pintaan. Olen kyllä niin ylpeä äiti ja mummi. Kolme muutakin lastenlasta olivat myös saaneet hyvät todistukset, joten moninkertainen ylpeä mummi! On ne viisaita ja ahkeria lapsia.
Tämän kirjoitin vuosi sitten, huumeaddiktille tytölleni <3
Helmin kanssa katsastettiin yhdessä kuusi. Hän tuli alakertaan aamulla mun kanssa ja kun laitoin kuuseen valot, vähän kiinnostui siitä. Monet ovat sanoneet että kissat kaataa kuusen tai repii nauhat ja pallot, pelkäsin että jos Helmikin tekee niin, mutta ei, hän kiersi kuusen ympäri, haisteli tarkasti että mikäs tämä on ja sen jälkeen ei ole enää ollut siitä kiinnostunut. Hienoa! Helmi on siis niin kiltti kissa, ette voi uskoa!
No nyt on alettava lahjojen paketointi. Tyttö meni nukkumaan. Poika vielä valvoo, mutta sanoin ettei tule alakertaan, niin asia oli sillä selvä, pelailee omiaan. Huomisesta enää kaksi yötä Jouluun. Jännittääkö jo? Kuullaan taas huomenna illalla. Hyvää Yötä!

                                           Tämä on yksi mun enkeleistä <3

1 kommentti:

  1. Hei, vastaan tähänkin, vaikka myöhässä. Tottakai jokainen saa nukkua, jos nukuttaa. ♥ Näistä lahjojen paketoimisesta...meillä on kyllä isäntä, joka kauniimmat paketit tekee...
    Ehkä minä teen paremmin jotain muuta ♥

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)