keskiviikko 18. joulukuuta 2013

6 yötä jouluun on..

Vielä tänäänkin on uupumus ollut pinnalla..no, mä osaan siihen suhtautua ja lepäilen sekä rauhoitun meditoimalla. Ottanut rauhallisesti koko päivän. On se niin upeeta kun voi näin tehdä, vaikka se joskus esim. näin joulun alla hiukan kirpaisee kun ei ole varaa ostaa lapsille kuin yhdet lahjat, mutta olivat sitten ainakin toivotut.

Kiitos kaikista ihanista kannustavista sähköposteista joita olen saanut. Kaikki luen aina, mutta menee pieni hetki ennenkuin ehdin jokaiseen vastaamaan, se ei tarkoita sitä ettenkö haluaisi vastata, päinvastoin, aivan ihanaa vaihtaa kirjeitä. Saa lähettää jatkossakin, upeeta saada postia :) 
En tiedä olenko jotenkin provosoinut kertomalla ihanista asioista joita on tullut mun elämään, kun välillä saan todella jyrkkää kannanottoa uskonasioista kommentteihin. En ole ainakaan tahallani sitä tehnyt. Minä kunnioitan jokaista ihmistä, jokainen on samanarvoinen, oli uskonto, poliittinen kanta, ihonväri tms. ihan mikä tahansa, kaikki me ollaan samoja pieniä ihmisiä täällä ison universumin keskellä. En tiedä mitä pahaa on jos itselle tulee niistä asioista hyvä ja rauhallinen olo ja mieli. 
Jumala rakastaa meitä kaikkia, niin sinua kuin minuakin aivan yhtä paljon. Energiahoidot eivät ole mistään pahasta lähtöisin, energiat annetaan meille tuolta ylhäältä ja sillä yritämme auttaa sitten muita. Emme ole mitään ihmeidentekijöitä, siitä olen jo sanonut aiemminkin, joten jos sairastaa jotain vakavaa sairautta, niitä hoitoja ei saa missään tapauksessa lopettaa, energiahoidot on vaan siinä lääkehoidon tukena. Mutta pieniä flunssia tai jotain lihassärkyjä tms. sellaisia pieniä juttuja on energiahoidolla parannettu, sekä yleiskuntoa kohennettu, kaikillehan se ei tehoa, mutta yrittää kannattaa aina. Hoitelen tässä itseäni nyt kun olen uupunut. Sekin on hieno juttu kun pystyy muiden lisäksi hoitamaan myös itseään. Lapsia ei suositella hoidettavaksi, enkä sitä tekisikään, vain aikuisia. Eläimiä pystyy hoitamaan myös.
No, se siitä asiasta. Etsiskelin tänään netistä jotain joulukuvia, kun ei nyt oikein sellaisia itse saa, maassa pitäisi olla hiukan lunta, siten vasta tulisi joulun tuntu kuviin. Säätiedotuksessakin ennustettu vain mustaa ja sateista joulua, olisikin mukava jos tulisikin yllätys ja maa olisi aattoaamuna valkoisena. Sitä pitääkin rukoilla tuolta ylhäältä :)

Kuusi pitäisi tuoda huomenna sisälle, ajattelin että suihkuttelen siihen kuusenlunta ulkona. Voi olla että sitä tippuu pois, mutta se on sitten helpompi siivota kuin että jos suihkuttelisi sisätiloissa, sen olen kerran tehnyt, enkä tee toiste. Lunta oli ikkunoissa ja lattiassa, niin lujassa etten meinannut saada sitä irti, lähti vain rapsuttamalla. Tiedän että ei ole kovin mukavaa ainetta, mutta jospa sillä tulisi se lumisen maiseman tuntu. Ainakin yritän. Kukas teillä koristelee kuusen, vai laitatko sen ulos? 
Muuten on jo ihan joulufiilis alkanut nousta. Ihanaa, kohta kaikki lomilla ja saadaan löffäillä pari viikkoa. Tyttö kyllä kehitti jo idean, että haluaa tehdä remontin ja suursiivouksen huoneessaan, kuulemma pitää vaatekaapitkin repiä irti ja vaihtaa..siinä vaiheessa hiukan stoppailin, ei nyt ihan sentään, jospa alettais siitä siivouksesta ja viedään kaikki ylimääräiset tavarat jonnekkin lastenlelu keräykseen, kait sellaisiakin on. Pitää netistä katsoa, ei viitsi heittää roskiinkaan. Viroon lähetin tuossa syksyllä muovikassillisen villasukkia, erikokoisia. Anoppi tekee jokaiselle aina joululahjaksi ja niitä jää sitten pieneksi. Ovat oikein kunnon langoista tehtyjä, kestäviä. Toivottavasti kelpasivat lapsille siellä.

No niin ja taas kello yli puoliyön, miten mulla menee aina näin myöhään..dääm..nyt nopsasti hammaspesulle ja nukkumaan..napit korviin ja kuuntelen meditointimusaa, saa hyvin unen. Kauniita unia sinulle!

10 kommenttia:

  1. Joskus harvakseltaan olen lueskellut blogiasi mutta en lue tätä enää!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi, olen pahoillani jos olen mielesi pahoittanut jostain. Olen kuitenkin elämäni aikana esittänyt niin kauan, että nyt uudessa elämässäni haluan olla rehellinen ja kertoa asiat niinkuin ne ovat ja ymmärrän että en kaikkia ihmisiä pysty miellyttämään. Oikein hyvää joulunodotusta sinulle ja läheisillesi :)

      Poista
  2. Hei !
    Luen blogiasi ja saan siitä voimaa kestää omaa ei niin auvoista arkeani.
    Älä välitä muiden ikävistä kommenteista vaan kulje tietäsi rohkeasti , luottaen huomiseen ja valintoihisi. Minulle olet ainakin blogisi kautta uskoa antava ja rohkea!
    Jouluiloa ja jaksamista arkeesi!
    Tuikku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuikku ihanasta kommentistasi! Näin teen nykyään, tarpeeksi olen elämässäni esittänyt jotain muuta ja yrittänyt olla mieliksi kaikille. Nyt halua olla vain rehellinen ja juuri sellainen kuin olen, niinkuin tuossa edellisessä vastauksessani Anonyymille sanoinkin, ymmärrän etten voi kaikkia ihmisiä miellyttää ja onhan netissä blogeja mistä valita sellainen joka on juuri itselle sopiva ja tykkää lukea. Oikein ihanaa Joulunaikaa sinulle ja läheisillesi :)

      Poista
  3. Kiva, että kirjoitellaan :) Niin, äidin rakkaus on ikuista, sen kokee toisinkinpäin. Minä lapsena rakastan aina äitiäni ♥
    No niinhän Elina, Jumala rakastaa ihan kaikki samalla tavalla. Rukoilen aikalailla samoin, kun sen mummulta pienenä opin... No, harmi musta harmaa joulu, mistä sitten kiipeää "Joulun Riemu kantapäille", kun ei ole lunta ? Kiitos, kun annoit tontuillesi luvan vierailla meidän oven suussa yöllä. Olen sellainen "anna hyvän kiertää"-kannattaja ja ajattelin, olisivatko lelut kivoja ihan sinne lähelle vaikkapa terveyskeskukseen odotustilaan tai sairaalaan. Yksityissairaalat saavat paljon lahjoituksia, siksi ehdotin näitä pienempiä. Myös seurakunnan diakoniatyö saattaisi olla ilahtunut, voisivat vähävaraisille perheille lahjoitta ehjiä leluja. Itse olen harrastanut diakoniatyön puitteissa pyytämällä joillekin tietämilleni perheille apua ja aina on tullut vastaus; he auttavat. Se tuntuu hyvältä. Ja nyt olen saanut järjestettyä pidempiaikaista apua sitä kautta eräälle ystävälle, joka asuu aika kaukana. Etteivät ne meidän kirkollisverot hukkaan mene, vaikkeivat meihin kohdistukaan. Ollaan kaikki just semmmosia, kun ollaan ja tehdään semmoisia asioita, kun hyvältä tuntuu ♥ Hyvää Yötä !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kaisa kommentista. Ei ne verot hukkaan mene, kyllä niitä joku muu tarvitsee. En ole ajatellutkaan koskaan että eroaisin kirkosta, ei sovi minulle, enkä ole sanonutkaan että veroa maksaisin turhaan, tarkoitin sillä kommentillani vaan sitä, etteivät kirkonkaan palvelut ilmaisia ole, niinkuin ei näiden enkelihoitajienkaan. Jokainen saa valita kantansa, se ei ole minulta pois, eikä keneltäkään muulta. Eletään sovussa ja yhteisymmärryksessä vaikka ajatellaankin asioista ehkä hiukan erilailla. :)

      Poista
  4. Kirkollisveroilla pidetään yllä seurakunnan kerhoja, diakonia työtä ja paljon muuta. Niitä ei voi verrata maksuun mitä otetaan jostain harjoittelijan ns, enkelihoidoista. Sorry, isäni oli seurakunnan palveluksessa vuosia mm, kaivoi hautoja eikä koskaan nähnyt mitään yliluonnollista. En sano etteikö sellaista olisi mutta usein näillä rahastetaan heikoilla olevia ja muutenkin masentuneita ihmisiä. Älä ajaudu taas bisneksen poluille. T. lukijasi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Anonyymi ja kiitos viestistä. Minä olen harjoittelija tällä hetkellä, enkä ota maksua hoidoista, vaan teen harjoittelut ilmaiseksi. Joulukuun lopussa valmistun ja sen jälkeen 3e/etähoito ei ole minusta paljon.

      Tuohon yliluonnollisen näkemiseen en ota kantaa, koska se on jokaisella niin yksilöllistä, vastaan vain tällä ajatelmalla:"Joihinkin asioihin on uskottava, ne nähdäkseen" -Madeleine L'Engle-. Oikein ihanaa ja rauhallista Joulua sinulle ja läheisillesi <3

      Poista
  5. Niin, sitähän minä tarkoitinkin, olen pahoillani jos koit sen arvosteluna. Kerroin vain mitä kaikkea "itseasiassa" maksammekaan kirkollisverossa. Etteivät ne kirkon palvelut sillätavalla ilmaisia ole. Kuulun minäkin kirkkoon ja aion veroni maksaa jatkossakin. Joskus olen tuuminut, "eikö seurakunta edes sitä viimeistä leposijaa" voisi meille kustantaa ? Itse sekin pieni tontti on varattava ja maksettava, kuten sanoitkin aiemmin. Elellään sovussa, kun vielä eletään, mun mielestä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kaisa, ihan samaa mieltä, kunnioitetaan toinen toistamme. <3

      Poista

Kiitos kommentistasi :)