maanantai 3. helmikuuta 2014

Kurssilla

Nyt kyllä sormet jo syyhysi läppärin näppäimille, kun pari päivää jäi väliin. Täällä upeassa paikassa oltiin, opiskelemassa kuumakivihoitajaksi. Frantsilan Hyvän Olon Keskus. Noiden kuvissa olevien rakennusten lisäksi on vielä Vihtorin tupa, jossa myös majoitusta sekä kokoustiloja, mutta sen unohdin kuvailla.
                                 Päätalo
                                 Saunarakennus jossa esim. turvesauna ja vesipalju
                                  Aitta jossa kesällä majoitusta
Upeaa, ihanaa, mahtavaa oli kurssilla. Kaikki kerrottiin vähän itsestämme ja mä kerroin et olen masennus toipuja ja että jännittää kun on paniikki-ahdistus. Sen jälkeen oli olo aika rento, kun sai sen sanottua. Mukavia kurssikavereita, tultiin hyvin toimeen, kaikki iloisia, nauravaisia naisia, kenelläkään ei "pipo kiristänyt". Yksitoista meitä siellä oli ja opettaja Pirkko, puhelias ja reipas aikuinen nainen. Senkin takia oli niin hauskaa olla, kun vetäjä ei ollut ihan turhan tärkeä, vaan kuunteli muidenkin mielipiteitä ja neuvoi auliisti aina kun kysyi. Olen tuntenut Pirkon jo kauan, kauan, ja aina vaan samanlainen pirtsakka ihminen. Hän tekee näitä hoitoja Frantsilassa sekä vetää myöskin joogaa ryhmille. Sitäkin me tehtiin kummankin päivän päätteeksi ja aamulla tietty venytykset. Enkelit olivat mukana, niinkuin tästä kuvasta näette, kauniita enkelipalloja.
Parityöskentelynä harjoiteltiin kuumakivihoitoa, mun parina oli Sanna. Aivan ihana ihminen, sovittiin heti yhteen hyvin ja vaihdettiin yhteystiedot. Sain siis uuden ystävän! 
Tässä mulla jo päänhieronta vaihe menossa, en viitsinyt pyytää kuvaamaan kivillä hierontaa..vähän liian intiimiä ehkä ;) Tästä vielä käännytään selälleen ja sama hoito etupuolelle, sekä kasvohieronta, yhteensä kaksi tuntia. Niinkuin näette olen jo muissa sfääreissä..jos haluat kysyä lisää/varata hoidon tähän kuumakivihierontaan, ota yhteys facebookin kautta viestillä tai elina.vaina@luukku.com. Voi ottaa kokonaisvaltaisen hoidon tai puolihoidon (yläkroppa). Hinnat kerron viestillä!
Niin kertakaikkisen hauskaa oli. Tykkään ihmisistä jotka ovat reiluja ja rehellisiä, inhoan kaksinaamaisia, niitäkin on ja paljon, sen olen todennut vuosien aikana. Olen itse avoin ja sanon suoraan ystävälle jos joku asia mieltäni painaa, pahoittamatta tietenkään hänen mieltään, asioita voi kertoa niinkin, pitää aina miettiä ensin miten asian esittää. Pahinta on että puhutaan takanapäin ja edessä kumarretaan. Kyllä mä ainakin aina jos kuulen että hyvästä ystävästäni jotain pahaa puhutaan, sanon sille haukkujalle että mene hänelle itselleen kertomaan, älä minulle kerro tällaisia, me ollaan ystäviä. Sekä ehdottomasti kertoisin vielä, että koska juttelemme ystävän kanssa kaiken, kerron myös mitä sanoit. Se on mun mielestä reilua ja oikeaa ystävyyttä. Eikö??

              Sanna pesee kiviä, ne pestään ja desinfioidaan jokaisen asiakkaan jälkeen!
Tänä aamuna eräs ystäväni kertoi että jotkut olivat hänelle musta puhuneet kaikenlaista "ei niin mukavaa", ja ystäväni kertoi sen minulle. Mutta hän ei sanonut kuka puhuja oli ollut, joten se hiukan harmitti, koska olisin voinut ottaa tähän "asioistakaikentietävään" yhteyttä ja kysynyt mitä hän on puhunut ja voinut sanoa myös hänelle oman mielipiteeni. Sen verran tiedän, että on joku mun facebook "kaveri", joka lukee tätä blogia. Mä kestän kyllä suoran puhumisen, mutta tulee paha mieli, kun en tiedä tarkkaan mitä on tarkoittanut tai kuka on puhunut ja keille kaikille, ihan asioiden vierestä. Pitää vaan yrittää nyt saada mieli tyhjenemään näistä negatiivisista ajatuksista, jotta saa taas energiat kohdalleen huomiseksi, on muutama energiahoito. 

Jos sinä minun asioistani vaivaa nähnyt, nyt tätä postausta luet niin viesti sinulle: "Ole rohkea ja ota minuun yhteyttä, puhutaan asiat selviksi!" :) 
Muuten kyllä ihan mahtavat fiilikset olivat viikonlopun jälkeen. Jo sekin, että ensinnäkin uskalsin mennä sinne ja toiseksi että olin pois kotoa pari päivää. Se oli vaan harmi, että puolisko sairastui perjantaina flunssaan, la ja su oli kuume yli 38 ja kun tietää miehet, millaisia sairastajia he ovat..hmm..oli sentään hakenut ruokaa lapsille..heh.. Onneksi poika teki lumityöt ja minä sitten osan kotihommeleista jotka kurssipäivän jälkeen jaksoin ja loput jätettiin. Tänään sitten pessyt pyykkiä jne.
Tyttö tuossa vieressä tekee matikan läksyjä. Heillä on menossa jakolaskut, niistä koekin keskiviikkona. Vähän tuntuu hänestä vaikealta. Tänään käytiin koulun terv.tarkastuksessa, kerroin  siellä vatsalla jännittämisestä. Se on aika kurjaa. Arkiaamuisin on usein vatsa kipeä, kun on kouluun meno ja sitten kun tuo ruokailu on vähän hankalaa, myös silloin on vatsa usein kipeä. Pitää laittaa niin pieni annos, ettei tule ns. pakokauhua lautasen vieressä. Kaikkea yritetään, että se jännitys saataisiin pois. Katellaan ja seurataan..

Kohtsilleen mennään taas nukkumaan! Huomenna pitää herätellä tyttö laulaen, hänellä on nimipäivä, Ronjan päivä. 

                                         <3 Hyvää Yötä ja kauniita unia <3 


3 kommenttia:

  1. Moi, täällä yökukkuja, hmm... ihanan näköinen paikka. Todella olisi ollut mukava saada Vihtorinkin tupa kuviin, mun pappa oli Vihtori nimeltään. Sairasteli. Kaksi viikkoa ennen kuolemaansa pyysi: "jos se on tyttö, tehkää siitä Kaisa, niistä tulloo hyviä emäntiä". Niinpä tehtiin minusta Kaisa, en siitä emänyydestä tiedä. Osaan tehdä kaikkea taloushommia, mutten tykkää. Olen nuorena Emäntäkoulun käynyt ja maatilalla kasvaneena...työtä, työtä ja työtä ♥
    Hei tämä mitä sanot ystävyydestä, olen siitä niin samaa mieltä. Siksi kopioin sun sanat tähän ♥ Kuulehan Elina, sä voit jättää hänet pois ystäväpiiristäsi ! Olisi hänellä edes selkärankaa tulla sanomaan kuka on sulle.On ikävää jotenkin mielessään ajatella, "joku teistä se on". Syyttömillekin tosi ikävää itsesi lisäksi.Oisko anteeksipyyntö paikallaan ? Häneltä...
    "Tykkään ihmisistä jotka ovat reiluja ja rehellisiä, inhoan kaksinaamaisia, niitäkin on ja paljon, sen olen todennut vuosien aikana. Olen itse avoin ja sanon suoraan ystävälle jos joku asia mieltäni painaa, pahoittamatta tietenkään hänen mieltään, asioita voi kertoa niinkin, pitää aina miettiä ensin miten asian esittää. Pahinta on että puhutaan takanapäin ja edessä kumarretaan. Kyllä mä ainakin aina jos kuulen että hyvästä ystävästäni jotain pahaa puhutaan, sanon sille haukkujalle että mene hänelle itselleen kertomaan, älä minulle kerro tällaisia, me ollaan ystäviä. Sekä ehdottomasti kertoisin vielä, että koska juttelemme ystävän kanssa kaiken, kerron myös mitä sanoit. Se on mun mielestä reilua ja oikeaa ystävyyttä. Eikö??" No kyllä, ei se oikeaa ystävyyttä olekaan silloin. Se on sellaista urkintaa !

    Lopettelenkin nyt tähän kauniiseen kuvaasi. Onnea Ronjalle ♥ Ja sulle ihanan Sunnuntaisi päätteeksi hyvää yötä ♥

    VastaaPoista
  2. Kaisa, mä oon samaa mieltä, että pitäisi olla sen verran rohkeutta, et tulis kertomaan, mutta tällaisia me ihmiset ollaan. Kaikistahan aina puhutaan varmasti jotain, mutta kun se on joku mun fb-kavereista niin ois kyllä asiallista ilmoittautua, en mä purematta niele ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan, silti ajattelen hänellä olevan tuskalliset oltavat. Tietää ja aistii ne tunteet itsessään. Jospa se riittäisi hänelle siksi aikaa, kun on rohkeutta sua lähestyä.

      Poista

Kiitos kommentistasi :)