sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Hiljaisuus

Sunnuntai ilta, tai pikemminkin yö, mutta eipä väsytä. Johtuu kellojen siirtämisestä, mutta aamulla varmasti nukuttaa. Mukavaa oli kuitenkin kun illalla oli valoisaa pidempään. Teinipoikakin kuuluu touhuilevan vielä omia juttujaan yläkerrassa, samanlainen yökukkuja kuin äitinsä, isä kyllä kuorsaa heti kun menee sänkyyn, oli kello sitten mitä tahansa. Miten miehillä voikin olla noin hyvät unenlahjat. Nukkuu helposti lepotuoliinkin telkkarin ääreen, voi siinä nukkua vaikka tunnin, eikä yhtään vaikuta silti yöunen saantiin. Ja yöllä ei herää mihinkään ääniin. Mä taas heräilen pienimpiinkin rapsahduksiin. Ehkä se johtuu naisen äidin vaistosta..hmmm..mitäs olette mieltä?
Kissan kanssa täällä kynttilänvalossa postaillaan. Minä tykkään aina sammuttaa valot, kun kaikki muut menevät yläkertaan. On niin ihana rauha ja hiljaisuus ja kun sytyttää kynttilät, siitä tulee lisäksi todella mahtavan hyvä tunne sydämeen, tuntuu että on jossain rauhallisuuden vuoren huipulla. Kun saan kirjoiteltua, menen sänkyyn ja sammutan yövalonkin, sitten jo levossa hiljennyn ja meditoin, sekä rukoilen, siten uni tulee nopeasti. Kun päästää kaikki ajatukset virtana eteenpäin, eikä jää niitä miettimään. 

Joskus pyydän illalla ennen nukahtamista, enkeleitä viemään unessani minut jonkun arkkienkelin henkiselle asuinseudulle, mitä ongelmia nyt sitten onkin ollut päivän aikana. Muutaman kerran olen unessa nähnyt miten enkelit ovat ohjanneet sinne minne pyysinkin. Useimmiten pyydän AE Rafaelin asuinseudulle Fatiman yläpuolelle Portugaliin, koska tarvitsen vahvistusta ja apua joidenkin hoidettavien kysymyksiin. Kun tiedän että heille on hoito tulossa, käyn kysymässä apua ja useimmiten olen sen saanutkin. Aamulla paljon viisaampi, asiat selvinneet ja tiedän miten pitää tehdä ja mitä hoitoa antaa. Uskomatonta mutta totta :) 
Rauha ja hiljaisuus on mulle yhä tärkeämpää elämässäni, nuorempana kuuntelin musiikkia lujalla ja vielä viitisen vuotta sitten omassa liikkeessä soi koko ajan musiikki, mutta nyt en kestä sitä enää. Joskus olen mun miehelle sanonutkin että en ymmärrä miten hän jaksaa olla kaiket päivät töissä, radion pauhatessa koko ajan kaivinkoneessa ja se soi lujalla, välillä jos soitan hänelle, ei kuule mitään kun musiikki tulee niin lujaa. No, se sopii hänelle, mutta ei minulle. Jos ajellaan autolla, hän laittaa aina radion päälle, minä pyydän että sulkisi. Jostain syystä mulle tulee metelistä kamalan ahdistava olotila, ja haluan vaan pois siitä. Päätä alkaa särkemään ja korvissa kaikuu. Keskusteltiin siitä juuri yhtenä päivänä. Tehtiin sitten kompromissi ratkaisun, hän kuuntelee radiota, mutta hiljaisella ja kaiutin hiljennettiin apukuskin puolelta kokonaan, yleensä siis minä istun siinä. Kun ajelen itse, en koskaan pidä radiota päällä, paitsi jos otan mukaan jonkun kivan rauhallisen cd:n, sitä voin soittaa, mutta hyvin hiljaisella. 
Kun olen yksin kotona, mikään toosa ei ole auki, paitsi läppäri. Siinäkin laitan äänet päälle vaan jos kuuntelen jotain meditaatiomusiikkia kun hiljennyn ja meditoin tai jos on joku muu tärkeä juttu mikä pitää kuunnella. Telkkaria jos katon päivällä, äänet on ihan hiljaisella ja illalla katsoessani, yleensä jotain jenkkipoliisisarjaa, laitan äänet kokonaan pois. Teksti on kuitenkin. Välillä mulle tulee tuskainen olo kun miehet katsovat jääkiekkoa ja silloinhan telkkari suorastaan huutaa ja miehet huutaa. Silloin en pysty olemaan alakerrassa, vaan menen yläkerran makkariin, otan läppärin mukaan ja laitan huoneen oven vielä kiinni, että on rauhallisempaa. Jostain syystä minä vaan en kestä enää meteliä, en osaa sanoa mistä se johtuu..

Mutta nyt mä taas lopettelen. Sanon teille Kaisan sanoin:
" Siivillä enkelin lennä, unimaailmaan ennä. Naura kanssa enkeleiden, nuku, näe rauhaisaa unta"

1 kommentti:

  1. Moiiiiii ♥ Kyllä, ihmettelen, kuinka voi toinen olla unessa, kun silmänsä sulkee ? Mulla on joskus vaikeuksia saada unta, asiat pyörii päässä. On luettava jotain, se rauhoittaa. Ihmekumma, nyt ei kellojen siirto tuntunut, sovimme menevämme nukkumaan tavalliseen aikaan, vaiks mun mielessä oli "kello on vasta n.22:15"...
    Musiikki, niin itsekseni aina kuuntelen, puolison kanssa ajellessa "ei kuulemma tarvita radiota, sillä minä puhun tauokoamatta" :) Noh, juu..

    Usein myös minulla ajatukset ovat selvinneet yön aikana, huomasin sen jo nuorena. Ajattelenkin jo nykyään usein "aamulla tiedän vastauksen, tai kuinka toimia". Enkelini ♥ Oi, sanat hyvälle unelle tänään.
    Sulje silmäsi vain, valkoinen siipi sinut peittelee. Hymyile läpi unenmaan. Hyvää yötä ♥

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)