keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Aiivan, aiivan :)

Pitää heti kertoa mitä Ronja kertoi koulusta, oli niin hauska juttu. Olivat liikuntatunnilla pelanneet koripalloa, kaikki olivat rynnänneet hakemaan palloja ja ne jotka olivat kevyimpiä vietiin heti korista. No, Ronja ja hänen ystävänsä jäivät ilman ja menivät tästä opettajalle kertomaan ja kysyivät että mistähän hekin saisivat tuollaiset kevyemmät, kun eivät jaksa niitä isompia edes heittää. Liikkaope oli sanonut :" No kuulkaa, kun en minä voi teille palloksi muuttua." Tyttöjä ei ollut kovasti kuulemma naurattanut, mutta mua kyllä nauratti ja Ronjaakin sitten jo kotona.
Siellä kait opet käyttää näitä Ymmin hokemia muutenkin. Joku ope oli enkuntunnilla pyytänyt poikaa vastaamaan kysymykseen ja poika oli siinä hetkeksi jäänyt miettimään vastausta, niin open kommentti siihen : " puhuvaan, puhuvaan" ja oli pyöritellyt etusormiaan ympäri niinkuin Ymmi Putouksessa. :) Toinen kerta oli ollut, kun joku oppilas oli viitannut ja vastannut, niin ope siihen : "Aiiivan, aiivan". :) 

Kyllä Ronjakin osaa niin hyvin niitä hokemia käyttää, niinkuin "mitä jäbä duunaa" ja just että "en mä voi sulle ... muuttua". Mutta tänään kun hän teki läksyjään ja kyseli että mistä saisi kynän, kun penaali oli jäänyt kouluun, minä sanoin tämän saman "en mä voi sulle kynäksi muuttua", niin siitähän tulikin sellanen rake (nuorison sana raivoamisesta!) kohtaus, että oksat pois ja mulle huudettiin että "ei oo kyl yhtään hauskaa tollanen, et enää sano mitään!" Nauratti itseä kyllä ihan vietävästi, mutta peitin sen, ettei syntynyt isompaa riitaa. Kohtaus meni ohi yhtä nopeasti kuin oli tullutkin ja tarkastin matikan läksyt taas sulassa sovussa :) 

                      "Jokainen joka on pidellyt aaltojen silittämää kiveä kädessään, 
                       tietää että jatkuvilla hyväilyillä on ihmeitä tekevä voima"
                       -Tommy Tabermann-
Itse aloittelin keskiviikko päivän etähoidolla, sitten ripsihuoltoon, kauppaan ja kotiin ruokaa laittamaan. Sitten taas muutama etähoito ja lasten kanssa parturiin ja taas etähoitoja. Illalla kävin vielä pojan kanssa kirjastossa, juuri ennen sulkemisaikaa, kun hänen pitää huomenna viedä joku kirja kouluun. Heillä on oikein lista jossa kirjojen nimiä ja niistä piti joku valita. Sitähän ei siis voinut eilen tai toissapäivänä, tai edes päivällä jo hakea, ei kuulemma muistunut mieleen, onneksi saatiin yksi listalla olevista meidän kirjastosta. Joku Paavo Haavikon kirja se oli, mutta en nyt muista nimeä.
Kauneushoitolan Johanna oli ostanut aivan ihanan vesiputouksen Lidlistä, sellaisen pienen, pöydällä pidettävän, maksoi vaan 20 euroa. Mä olen etsinyt putousta hoitohuoneeseeni, mutta ne on ihan uskomattoman kalliita netissä, joten se on jäänyt. No, nyt kun Johanna kertoi tästä, päätin että poikkean Ikaalisten Lidlissä kaupassa ja katon samalla onko siellä. Olihan siellä, mutta ei juuri tätä kaunista mallia. Mutta niin hyvä palvelu siellä oli, että kun kyselin myymäläpäälliköltä että tietäisikö hän olisikohan Tampereen kaupoissa sitä, hän soitti ja yhdestä löytyi. Ihanaa! Puoliskon laitoin sitten asialle, eli hän hakee sen huomenna töistä tullessaan (todella innoissaan!) Laitan tänne kuvan siitä, kun saan sen. Iso kiitos Ikaalisten Lidlin myymikselle!!

Nyt marsut vinkuu sen verran kovasti jo "iltaruokaansa" yläkerrassa, että mun pitää lopetella, ennenkuin herättävät kaikki muut. Mutta kuullaan taas huomenissa. Hyvää Yötä ja oikein mukavaa torstai päivää kaikille <3

4 kommenttia:

  1. Kuule, kun mä en voi sulle nyt tässä kommentiksi muuttua.

    (Oli ihan pakko :D anteeksi.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tarvii pyydellä anteeksi, mä oon huumorihmisiä ;)

      Poista
  2. Moi, muakin alkoi naurattaa Ronjan tarina. Ihanasti nauru kiertää :) Sitten on tää, "ihan random-tyyppi, randomisti siinä oltiin yms..." Vai rake, sähän pysyt pinnoilla, miten nuoret puhuu :)
    Mitähän meillä on ollu näitä "läppiä" ? Ei muistu mitään...
    Eikä muistu Haavikon kirjoista mulle muita, kuin ehkä tunnetuin "Rauta-aika". Runokirjaa hän tuskin valitsi, niitäkin on ♥

    Ihanaa, saat vesiputouksen. Juuri sen kauniin... Aiivan, aiivan ! Arvaa ny vaan, jäikö päähän tuo hokema ♥ Ihana päivä, hiukka kiireinen. Silti, sain kuulla ihanan asian, vautsi vau ! ♥ Hyvää yötä, enkeliunia ♥

    VastaaPoista
  3. Todellakitodellakitodellaki..arvaa vaan jäikö biisi soimaan mun päähän :P

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)