lauantai 2. elokuuta 2014

Kotipäivä

Istuskellaan tytyn kanssa erkkerin pöydän ääressä. Hän katselee tabletilta jotain youtube videoita ja minä kirjoittelen läppärillä, poika taas jossain ajelemassa kavereiden kanssa ja varmaan kuuntelemassa musaa vestari aitojen ulkopuolella. Tänään siis Hämyvestarit vol 2. Olikohan ainakin Lauri Tähkä ja Uniklubi, muita en muista, outoja nimiä, ei oikein mun musaa nää vestarit nyt. 

Laitan tähän postaukseen näitä ihania kissakuvia, joita löysin netistä..
Ei sitten mentykään tänään sairaalalle, mies oli sitä mieltä että mennään vasta huomenissa. Saadaan sitten kuulla taas verikokeiden tuloksiakin ja tulehdusarvot, lauantaisin ei niitä kait sillä osastolla oteta. Kotipäivä sopi mainiosti, mulla olikin vähän hommeleita rästissä ja muutama hoitokin oli välitettävänä. Poika ajoi nurmikon, siis koko nurmikon, sitä on meillä aika paljon. Ihan itse sai päälläistuttavan leikkurin käymään, vaikka se tarvitsee omat niksinsä, kun on jo vanha, eikä ollut sitä aiemmin käyttänyt. Kyllä sai äiti taas olla ylpeä teinipojastaan :) 
Ronjan kanssa vähän yhdessä siivoiltiin, mutta sitten tuli kaveri hakemaan ja lähtivät uimaan. Minä en ole vielä käynyt uimassa tänä kesänä kertaakaan, enkä tiedä menenkö edes. Vielä ei ole tullut sellaista fiilistä, että nyt pitäisi päästä järveen. Taitaa olla pari vuotta aikaa, kun olen viimeksi järvessä uinut. Niinkuin Ronja nyt, minä myös lapsena olin vesipeto, aina uimassa, mutta eipä sitä enää tule niin mentyä. Kaippa jos olisi joku kaveri jonka kanssa kävisi vaikka aamu-uinneilla ja samalla juttelisi ilot ja surut, mutta tässä ei nyt ketään sellaista asu ihan lähistöllä, järvi olisi kyllä kilometrin päässä. Olisi kiva tietää oletko sinä jo käynyt kastamassa talviturkin tänä kesänä ja oliko se alkukesästä vaiko ihan äskettäin? Tai onko jotain muuta kivaa kerrottavaa kesästä? Kommentit aina kivoja!  
Kohta solahdan puhtaiden petivaatteiden sekaan, se on aina yhtä ihanaa saunapäivänä ja varsinkin kun ne on kuivatettu ulkona kesätuulessa. Mikä tuoksu! 
Ronja jo menikin ylös, mutta poikaa vielä odottelen. Helmikin pitää jostain huhuilla kotiin yöksi, joten vielä pikkusen menee aikaa ennenkuin yläkertaan kömmin.

Hyvää Yötä, enkeleitä vierellesi suojelemaan untasi :)

2 kommenttia:

  1. Hei!
    Ensimmäisen kerran uimassa tänä vuonna 24.5 ja sen jälkeen lähes joka päivä , minäkään en ole sitten lapsuusvuosinen uinut näin paljon , mutta on tämä Suomen Kesä vaan niin ihana että kannattaa hyödyntää tuo uiminen se on kivaa ja samalla piristävää -:)
    Mietin jo että pitäiskö avantouintiin ensi talvena joskus olen muutaman kerran käynyt joitain vuosia sitten , mutta nyt ajattelin että jos ottaisi siitä ihan joka viikkoisen ohjelma numeron , olen kuullut että on ehdottoman hyvä useampaan vaivaan , saas nähdä.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentistasi Anonyymi :) Hui, mulle ei varmaan avantouinti sopisi, olet kyllä aika rohkea jos sinne uskaltaudut. Joskus rippileirillä kun olin Lapissa, siellä käytiin ihan muutama asteisessa purossa uimassa..siis vaan kastettiin ja äkkiä saunaan, ehkä se avantouinti olisi samanlaista. Nykyään aina odotan että kunhan vedet lämpiää, niin sitten, mutta aina se vaan jää, liekö laiskuutta vai mitä. Tiedä häntä :) Mukavaa uutta viikkoa sinulle ja hyviä uimahetkiä

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)